ח"כ יחימוביץ: "אני מגנה את הצעד של דרעי, הוא פסול מכל וכל" • האזינו

דוד לזר | צילום: יעקב כהן 1 Comment on ח"כ יחימוביץ: "אני מגנה את הצעד של דרעי, הוא פסול מכל וכל" • האזינו
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ח"כ שלי יחימוביץ מ'המחנה הציוני' התייחסה הערב (ראשון) ב'מהדורה המרכזית' עם אבי מימרן ב'קול חי' להתפטרותו של יו"ר ש"ס אריה דרעי ממשרד הכלכלה ואמרה כי מדובר "בצעד פסול מכל וכל".

יחימוביץ התייחסה להתנערות של דרעי לחתום על מתווה הגז ואמרה כי "אנשים מתמודדים במפלגות כדי להגיע למשרדים חזקים ולדאוג למי שבחר בהם, והנה קרה דבר מוזר, 2 השרים הבכירים ביותר, כחלון ודרעי הגיעו למחוז חפצם וקיבלו משרדים כלכליים חזקים, וברגע שהגיע לפתחם מתווה הגז – שהוא הנושא הכי חשוב בכלכלה ובחברה – שיכול לשנות את איכות חייהם של אזרחי ישראל, דווקא שם הם מתנהגים בהתנהגות פוליטית שאינני יכולה להתחבר אליה בשום צורה".

"אני רואה בעין מאוד לא יפה את התנהגותו של דרעי, אמנם לא הייתי קושרת את זה להרשעתו בעבר וכפי שאחרים עשו. אבל, יש משהו מאוד לא הגיוני בהתעקשות הכמעט אובססיבית של נתניהו להעביר את המתווה הזה – שאין בו שום הגיון לאזרחי מדינה ישראל והוא טוב רק ל2 חברות גדולות".

יחימוביץ חזרה שוב ואמרה כי "אני מגנה את הצעד של דרעי, הוא פסול מכל וכל, התגלגלה לידו זכות להיות האדם שדואג למאגר הטבע הזה שיגיע לציבור ולא לחברות, במקום זה הוא בחר להעביר מסר לממונה על ההגבלים שהוא לא יעמוד מאחוריו. אמנם – כן אפשר לומר לזכותו, שהוא היה יכול לחתום מיד על הסעיף, להיות שליח ציבור זו אחריות גדולה ואי אפשר להתנער ממנה, הוא היה יכול להיות גיבור אמיתי אם היה מתנגד למתווה".

לדבריה, "המומחים מעריכים כי המתווה הזה יעלה לאזרחי ישראל ב-20 השנים האחרונות –  כ-100 מיליארד שקלים. זה בלתי נתפס. מדובר בסוגיית מקרו כלכלית. אני לא מקבלת את הבריחה מהאחריות הזו".

את לא חושבת שדרעי נהג כראוי מול האילוצים של הקואליציה בה הוא חבר?

"אני לא מקבלת את זה, יש רק בן אדם אחד בממשלה שהוא בנימין נתניהו?, אם כן, אז מה שווה הישיבה של המפלגות בממשלה – אם הם צריכים להתיישר רק לדעתו של נתניהו?, במקרה הזו, כחלון ודרעי פינו לנתניהו את הדרך מלכתחילה", ענתה יחימוביץ.

לבסוף התייחסה ח"כ יחימוביץ למאמצים מטעם 'יש עתיד' בסוגיית השוויון בנטל: "אני לא מכירה את פרטי השינויים, זה לא נכון, צריך להשאיר אותו במתכונתו, הוא מאפשר התנהלות טובה, אני מציעה להניח את החוק הזו, כולם יכולים לחיות איתו בשלום".

על הסנקציות הפליליות אמרה כי "הסנקציות זה לא יפה, כל אחד יודע את זה, זו הייתה כותרת להתגדרות של 'יש עתיד', הרי כוחות משטרה ומג"ב לא יעלו על כלי רכב – מאות ואלפי תלמידי ישיבות בדרכם לכלא", לדבריה, "גיוס חרדים לצה"ל צריך להיות ברצון טוב ובכוונה. יש הרבה צעירים חרדים שרוצים להתגייס – והצבא צריך להיות ערוך לקלוט אותם, והוא לא ערוך".

האזינו לראיון המלא:



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    אישה אמיצה וכנה. לא מפחדת לומר את האמת.